Ką veikiam » Spaudos darbai » Skrajutės
Skrajutė – tai dažniausiai platinimui pašto dėžutėse arba dalinimui viešose vietose skirtas produktas, glaustai pateikiantis informaciją apie siūlomas prekes, paslaugas ar įvykius. Ši reklamos priemonė yra labai populiari, greitai sukuriama ir nereikalaujanti didelių finansinių išteklių. Skrajutės paprastai būna nedidelio formato (A5, A6, A65), spalvotos, su glaustai pateikta svarbiausia informacija bei kontaktais. Skrajutės gali būti kvadratinės, stačiakampės arba originalių formų (apvalios, namo, telefono ar reklamuojamo produkto formos).
Kam skirtos skrajutės?
Skrajutės yra paprasta, populiari ir nebrangi reklamos priemonė, paprastai derinama kartu su kitais reklamos būdais siekiant didesnio efektyvumo. Skrajutėse gali būti pateikiama pati įvairiausia informacija: apie prekes, paslaugas, renginius, koncertus ir festivalius, maitinimo vietas, rinkiminės kampanijos agitacija, bendrijų skelbiama informacija, viešųjų ir nepelno siekiančių organizacijų skelbiama informacija, raginimai prisidėti ar dalyvauti renginiuose ir akcijose, ir t. t. Skrajutėse galima pranešti apie nuolaidas, bilietus, kursus – tai priklauso tik nuo jūsų poreikių ir reklaminės kampanijos tikslo.
Skrajutes verta rinktis dėl kelių priežasčių:
- nedidelio formato reklama – lengvai platinama, lengvai sandėliuojama, joje pateikiama esminė informacija, todėl tikslinė auditorija neapsunkinama;
- dideli tiražai – skrajutes galima nebrangiai spausdinti dideliais tiražais ir pasiekti plačią auditoriją;
- ilgai išliekanti informacija – skrajutės gavėjai gali ją parsinešti į namus ar biurą ir saugoti neribotą laiką ar iki tol, kol pateikta informacija bus aktuali;
- nedidelės skrajučių gamybos sąnaudos – dėl savo nedidelio formato ir riboto informacijos kiekio skrajutės kūrimo ir gamybos išlaidos yra nedidelės.
Skrajučių gamyba ir platinimas
Skrajutės paprastai būna nedidelio formato, dažniausiai A6, A5 (nedidelio formato ir svorio spaudiniai žymiai lengviau išplatinami, taip pat ir sandėliuojami). Jos gali būti tiek spalvotos, tiek vienspalvės, vienpusės ir dvipusės. Svarbu teisingai pasirinkti popierių skrajutėms – dažniausiai krajučių gamybai naudojamas blizgus arba matinis 90–250 g popierius. Jei planuojate dvipuses skrajutes, popierius turėtų būti storesnis. Skrajutėms spausdinti dažniausiai naudojamas skaitmeninis spaudos būdas, suteikiantis galimybę ne tik rinktis nedidelius tiražus, bet ir personalizuoti kiekvieną skrajutę (pavyzdžiui, įtraukti unikalų nuolaidos kodą). Žinoma, skrajutėms gali būti naudojamas ir ofsetinis spaudos būdas – dideliems tiražams.
Skrajutes galima platinti net keliais iš tiesų paprastais būdais:
- viešos vietos (barai, parduotuvės, kino teatrai ir teatrai) – žmonės jas gali pasiimti su savimi, parsinešti namo, saugoti ilgesnį laiką;
- pašto dėžutės – skrajutės gali būti išplatintos labai tiksliai apibrėžtoje geografinėje zonoje jas išnešiojant į pašto dėžutes;
- žurnalai – skrajutės gali būti išplatintos kartu su žurnalais ar kita periodine spauda;
- renginiai – skrajutes galima išplatinti ir įvairių renginių, koncertų, mugių, festivalių metu, jas paduodant asmeniškai.
Kaip sukurti akį traukiančią skrajutę?
Renginių metu (pavyzdžiui, studijoms ar turizmui skirtose parodose) yra išdalinama daugybė įvairiausių skrajučių. Tad ką daryti, kad jūsų skrajutė netaptų tik dar viena iš daugelio? Verta atkreipti dėmesį į tam tikrus dizaino elementus.
Pirmiausia, reikia labai atsakingai pasirinkti skrajutės spalvą, šriftą, grafinius elemetus ir nuotraukas – nuo šių elementų priklauso, ar skrajutė atkreips dėmesį ir bus maloni akiai. Ryškių spalvų skrajutės tikrai atkreips dėmesį, tačiau rinkitės tokias spalvas, kurios nevargina akių ir neapsunkina skaitymo (salotinis fonas ir mėlynas tekstas gal ir bus pastebėtas, bet vargu, ar jį kas norės skaityti). Tekstas turi būti nei per didelis, nei per mažas, o šriftas lengvai įskaitomas (jei tai ne vestuvinių suknelių salono reklama, venkite šriftų su užraitais). Nuotraukos ar piešiniai privalo būti kokybiški. Prieš kurdami skrajutės dizainą visuomet paklauskite savęs, kas yra potencialus reklamuojamo produkto ar paslaugos klientas (verslininkai, vaikai, jauni žmonės) ir pagal tai rinkitės stilių.
Patarimai išskirtinei skrajutei
Nebijokite eksperimentuoti, taip pat atsisakykite klasikinių formų ir rinkitės originalių formų skrajutes, geriausiai atspindinčias jūsų reklamuojamą produktą, paslaugą ar platinamą informaciją. Jei norite reklamuoti gėlių parduotuvę, jūsų skrajutė gali būti gėlės žiedo formos, jei kviečiate į klasikinės muzikos koncertą – sukurkite smuiko formos skrajutę. Tiesiog pasitelkite fantaziją ir nebijokite!
Verslo klientams skirtos skrajutės turi būti formalios, bet nenuobodžios. Rinkitės pastelines spalvas, švarius šriftus, tvarkingai išdėliokite tekstą ir nuotraukas, nepamirškite ir jūsų įmonės logotipo. Įsitikinkite, kad nuotraukų kokybė yra ypač aukšta, o informacija – be klaidų (stilius, gramatika, faktinės klaidos tikrai nesukuria gero įspūdžio). Daug šauktukų ir klaustukų verslo klientams skirtoje skrajutėje teigiamo įspūdžio taip pat neprideda. Nebijokite palikti tuščios erdvės, iš tiesų ji asocijuojasi su solidumu, švara.
Nepamirškite, kad skrajutė bus išskirtinė, jei turės įdomią, smalsumą pakurstančią antraštę. Įsimintina antraštė gali būti viena svarbiausių priežasčių, kodėl potencialus klientas į ją atkreips dėmesį, pasiims ir perskaitys. Norėdami sukurti sėkmingą antraštę turite pasitelkti vaizduotę ir kūrybiškumą, ieškoti netikėtų frazių, intriguojančių pasiūlymų, naudoti humorą.
Jei patiems su tokia užduotimi susidoroti ne taip lengva, kreipkitės į mūsų specialistus, kurie ras geriausią dizaino sprendimą jūsų skrajutei.